Buggy bij gekocht
Na het bouwen van een aantal buizen buggy's en een verbrede Baja kever nu maar eens een compleet voertuig gekocht!
En wel een Ruska B1
Ding staat heel laag en op erg kleine wielen.
voor 13" en achter 14"
Niet ons ding dus, dus ander wielen er onder
Resultaat
Ze lopen aan tegen de body
Dus heb weer wat te doen..
Ding om hoog.,
ombouw naar irs
schijfremmen voor.
Rolkooi er in
andere lampen
en andere kleur.
en nog wel wat meer..
Hoef me de komende tijd dus niet te vervelen.
Maar eerst een paar weken mee gaan rond rijden om te kijken hoe hij zich verder houd.
Eerste "probleem" hadden we na 15 minuten al gevonden.. ding stond al sinds 2017 bijna permanent stil.. vuile tank en brandstof leidingen en dus heel slecht lopen van de motor.
Maar eigenlijk had ook niets anders verwacht dus zijn al schoon en vervangen. morgen nieuwe brandstof er in.
En wel een Ruska B1
Ding staat heel laag en op erg kleine wielen.
voor 13" en achter 14"
Niet ons ding dus, dus ander wielen er onder
Resultaat
Ze lopen aan tegen de body
Dus heb weer wat te doen..
Ding om hoog.,
ombouw naar irs
schijfremmen voor.
Rolkooi er in
andere lampen
en andere kleur.
en nog wel wat meer..
Hoef me de komende tijd dus niet te vervelen.
Maar eerst een paar weken mee gaan rond rijden om te kijken hoe hij zich verder houd.
Eerste "probleem" hadden we na 15 minuten al gevonden.. ding stond al sinds 2017 bijna permanent stil.. vuile tank en brandstof leidingen en dus heel slecht lopen van de motor.
Maar eigenlijk had ook niets anders verwacht dus zijn al schoon en vervangen. morgen nieuwe brandstof er in.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door scrapheap op wo 10 aug 2022, 00:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Buggy bij gekocht
Gaaf man en ziet er zo op de foto's nog erg netjes uit hoor!
Veel sleutel plezier 🥳
Veel sleutel plezier 🥳
YOU HAVE GOT ONE LIFE, LIVE IT!!!!!
Ja ziet er nog best goed uit.
Is alleen overgespoten (was origineel geel) en is zitten wat blaasjes in de laklaag.
Verder is er een heel klein stukje uit de achterkant onder het achterlicht, maar die vind ik toch te hoog dus gaat iets ingekort worden.
Basis is hard en goed... Rest word naar eigen smaak aangepast
Is alleen overgespoten (was origineel geel) en is zitten wat blaasjes in de laklaag.
Verder is er een heel klein stukje uit de achterkant onder het achterlicht, maar die vind ik toch te hoog dus gaat iets ingekort worden.
Basis is hard en goed... Rest word naar eigen smaak aangepast
Altijd naar eigensmaak maken dat maakt elke buggy speciaal
YOU HAVE GOT ONE LIFE, LIVE IT!!!!!
Na de brandstofleidingen en filter te hebben vervangen en nieuw brandstof in de tank gedaan te hebben liep de motor nog niet helemaal lekker.
Beetje gas geven met de gashandel op de carburateur en kreeg ik stroom schokken van de bougiekabels
Dus ook maar nieuw setje kabels en verdelerkap en rotor gemonteerd.
Gelijk de bougies bekeken en wat hadden we daar!
Elektrode afstand van minder dan 0.1 tot een van 1.16mm
Dus ook nog maar 4 nieuwe bougies er in gezet.
En vandaag een proefritten van een goede 50km gemaakt
Zonder problemen behalve een verbrande huid van de zon.
En ik had van de week die “mooie” rode velgen van een extra beschermlagen voorzien. Het rood is nu beschermd vroor twee lagen mat zwarte lak.
Tenminste zolang hij nog op deze wielen staat.
Van de winter komt er IRS onder en een vooras met schijfremmen
En grotere wielen.
Beetje gas geven met de gashandel op de carburateur en kreeg ik stroom schokken van de bougiekabels
Dus ook maar nieuw setje kabels en verdelerkap en rotor gemonteerd.
Gelijk de bougies bekeken en wat hadden we daar!
Elektrode afstand van minder dan 0.1 tot een van 1.16mm
Dus ook nog maar 4 nieuwe bougies er in gezet.
En vandaag een proefritten van een goede 50km gemaakt
Zonder problemen behalve een verbrande huid van de zon.
En ik had van de week die “mooie” rode velgen van een extra beschermlagen voorzien. Het rood is nu beschermd vroor twee lagen mat zwarte lak.
Tenminste zolang hij nog op deze wielen staat.
Van de winter komt er IRS onder en een vooras met schijfremmen
En grotere wielen.
Laatst gewijzigd door scrapheap op di 16 aug 2022, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leo Hoeben
- Contacteer:
Mooi project.
Pas je er ook in met die lengte van jou.
Mvrgr Leo
Pas je er ook in met die lengte van jou.
Mvrgr Leo
Dankje Leo.
En ja pas er met mijn lengte in.
Maar dan staan der stoelen ook wel "strak" tegen de achterkant.
Maar eigenlijk is het ook niet een buggy voor mij maar voor Marielle.
Twee jaar geleden bijna een B1 gekocht voor haar 50ste verjaardag maar de verkoper trok zich op het laatste moment terug, en ging het dus niet door. En haar verjaardag ivm corona ook niet.
Nu viert ze over een paar weken voor de 50ste keer haar verjaardag ( 50 /51 en 52 jaar tegelijk) en kwamen we weer een betaalbare B1 tegen dus die aan geschaft en nu naar onze wens verbouwen.
Em Ja gekocht voor haar !! net als die Carrera racebaan die ik gekocht heb voor mijn klein zoon (van net 1 jaar)
En ja pas er met mijn lengte in.
Maar dan staan der stoelen ook wel "strak" tegen de achterkant.
Maar eigenlijk is het ook niet een buggy voor mij maar voor Marielle.
Twee jaar geleden bijna een B1 gekocht voor haar 50ste verjaardag maar de verkoper trok zich op het laatste moment terug, en ging het dus niet door. En haar verjaardag ivm corona ook niet.
Nu viert ze over een paar weken voor de 50ste keer haar verjaardag ( 50 /51 en 52 jaar tegelijk) en kwamen we weer een betaalbare B1 tegen dus die aan geschaft en nu naar onze wens verbouwen.
Em Ja gekocht voor haar !! net als die Carrera racebaan die ik gekocht heb voor mijn klein zoon (van net 1 jaar)
- Leo Hoeben
- Contacteer:
We komen er niet van af.
Het is bijna een verslaving,of met groot spul of klein spul.
Heb hier ook een racebaan gekocht voor de kids met buggy's.
Veel plezier ermee.
Het is bijna een verslaving,of met groot spul of klein spul.
Heb hier ook een racebaan gekocht voor de kids met buggy's.
Veel plezier ermee.
Vandaag geen weer om buiten te spelen dus dan maar de garage in
Een van de punten van deze B1 die niet naar onze smaak is is de achterkant.
Veelste hoog naar onze smaak. De lampen staan te ver naar buiten.
Die standaard uitlaat.. moet je er van zeggen..
En dan die zwarte plaat waar de kentekenplaat op zit.. je kan als deze er op zit niet eens je olie pijlen. en hem er afhalen kan alleen als je twee 10mm sleuteltjes bij hebt.
Dus totaal aanpassen.
Was een leuke dag in de garage die als gauw veranderde in een jeuk dag Wat een k.. spul is dat polyester toch als je daar in zaag/slijp of boor
Gelukkig wel een goed filtermasker en oog bescherming gebruikt maar verder jeukt alles wat niet bedekt was.
Maar goed dat schijnt er bij te horen als je hiermee werkt.
Resultaat zijn we wel blij mee.
Deze achterlichten zijn tijdelijk.
Zijn nu alleen gemonteerd om straat legaal te blijven voor als er nog een lekkere dag komt om te rijden.
Gaan vervangen worden door smalle led strips.
Ook de rand gaat nog bij gewerkt worden maar de hele body gaat met de tijd toch overgespoten worden in een andere kleur.
wordt vervolgd
Een van de punten van deze B1 die niet naar onze smaak is is de achterkant.
Veelste hoog naar onze smaak. De lampen staan te ver naar buiten.
Die standaard uitlaat.. moet je er van zeggen..
En dan die zwarte plaat waar de kentekenplaat op zit.. je kan als deze er op zit niet eens je olie pijlen. en hem er afhalen kan alleen als je twee 10mm sleuteltjes bij hebt.
Dus totaal aanpassen.
Was een leuke dag in de garage die als gauw veranderde in een jeuk dag Wat een k.. spul is dat polyester toch als je daar in zaag/slijp of boor
Gelukkig wel een goed filtermasker en oog bescherming gebruikt maar verder jeukt alles wat niet bedekt was.
Maar goed dat schijnt er bij te horen als je hiermee werkt.
Resultaat zijn we wel blij mee.
Deze achterlichten zijn tijdelijk.
Zijn nu alleen gemonteerd om straat legaal te blijven voor als er nog een lekkere dag komt om te rijden.
Gaan vervangen worden door smalle led strips.
Ook de rand gaat nog bij gewerkt worden maar de hele body gaat met de tijd toch overgespoten worden in een andere kleur.
wordt vervolgd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.