Baja 2.0

Volg hier de bouwprojecten
Bajadude

Baja 2.0

Bericht door Bajadude » vr 07 dec 2018, 22:44

Mijn nieuwe Baja-project is gestart, weet alleen nog ff niet hoe ik hier foto's kan neerzetten, zonder ze eerst op de keversite te zetten, welke ze vervolgens opkop plaatst, omdat schijnbaar de site te oldschool is voor foto's van een I-phone.

Heb een 1300 Kevertje kunnen bemachtigen van 1970, dacht eerst om de Kever door de Apk te loodsen en er dan een soort van rijdend project van te maken.........boy was I wrong......

Ik viel van de ene verbazing in de andere, begon met het losmaken van de handrem-kabels, omdat ik de kever eerst wou verhogen, naar normale hoogte, aangezien deze circa 6 cm van het wegdek afstond.....de plaatjes om de handremkabels vast te houden op de ankerplaat....niet aanwezig aan beide kanten.......
Daarna de asbuizen en alles losgemaakt van de veerplaten, as-rubbers gescheurd, alles vol met olie....lekkerrrr.....
Toen de torsiedeksels eraf.... geen buitenste rubber, aan allebei de kanten niet........

Bekabeling....een grote bende, net een spinneweb, alleen dan niet zo gestructureerd, nog veel erger...............

En omdat iemand de sleutels kwijt is, van de deursloten en het belangrijkste het contactslot, de deuren had ik al niet meer afgesloten, omdat ze steeds moeizamer opengingen, dus ik had er een extra ketting aan het stuur gemaakt met een hangslot, dacht toen, "ik doe die sleutel bij de contactsleutels...... Die ik tot mijn spijt tot op heden nog niet heb teruggevonden,... heb ze dus te goed weggelegd, blijkt dan wel weer.

toen dacht ik, ik bouw gewoon het hele stuur uit, met buis en al, dus vrolijk beginnen sleutelen, boutjes uit de rubber tussen stuurhuis en asbuis.....allemaal, behalve die tegen de tank zat, daar kon ik met geen mogelijkheid bij, dan denk je stuur draaien, dan kan je erbij.....o,ja, stuurslot !@#$%^&*......

Daarna tank eruit gehaald en stuur losgemaakt, vandaag alles losgemaakt, nu is het contactslot eruit.

en wederom te veel wensen en ideeën, echter wordt de 2.0 niet de "tank" die het eerste project wel was........ meer volgt
Laatst gewijzigd door Bajadude op za 08 dec 2018, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.

scrapheap

Re: Baja 2.0

Bericht door scrapheap » za 08 dec 2018, 02:48

Succes met bouwen!
Gaan we dus ook weer volgem!!
Afbeelding

Bajadude

Bericht door Bajadude » za 08 dec 2018, 07:55

hoe het verder ging....

tijdens het verwijderen van het complete stuur + buis, zag ik tot mijn verbazing dat de vooras vast zit met M10 bouten, door en door....

De vorige eigenaar heeft de kever waarschijnlijk alleen in elkaar geschroefd voor verkoop, heb al allerlei soorten schroeven losgemaakt, spaanplaatschroeven, in spatborden, bekleding en noem maar op, zelftappers, kruiskop, torx, met zaagsnede, met 8-kantige torx, imbus, bijna overal Rvs bouten in, slechte keuze naar mijn mening, een groot feest :-)

bas

Bericht door bas » za 08 dec 2018, 18:23

buggy vienden, Marty zoekt nog sponsors zowel financieel als in natura (onderdelen) dus geef gul!!
m'n kop spiegelt in het glas,
van m'n racing car.....cas.

scrapheap

Bericht door scrapheap » zo 09 dec 2018, 01:20

Bajadude schreef:
za 08 dec 2018, 07:55
. heb al allerlei soorten schroeven losgemaakt, spaanplaatschroeven, in spatborden, bekleding en noem maar op, zelftappers, kruiskop, torx, met zaagsnede, met 8-kantige torx, imbus, bijna overal Rvs bouten in, slechte keuze naar mijn mening, .
Positief zien :!:
Goede rede om de hele Kever uit elkaar te halen en op de juiste manier weer als Baja in elkaar te zetten! :klappen:
Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » zo 09 dec 2018, 01:38

Bajadude schreef:
vr 07 dec 2018, 22:44
Mijn nieuwe Baja-project is gestart, weet alleen nog ff niet hoe ik hier foto's kan neerzetten, zonder ze eerst op de keversite te zetten, welke ze vervolgens opkop plaatst, omdat schijnbaar de site te oldschool is voor foto's van een I-phone.

Gewoon twee foto's maken!
Een gewoon en een met de i-phone op de kop.
Dan heb je er altijd een die goed staat.
Afbeelding

PaulV

Bericht door PaulV » do 13 dec 2018, 14:27

ik ga hem volgen Marty, succes met de ombouw

ruben

Bericht door ruben » do 13 dec 2018, 18:28

mag ik, namens de gehele provincie zuid Holland én zeeland alvast een staande ovatie doneren.
als dát de oplossing is, wil ik mijn probleem graag terug....

siert

Bericht door siert » do 13 dec 2018, 22:15

Marty, waarom niet direct een echte Buggy bouwen?
Siert.
Een dag niet gezucht is een dag niet geleefd.

Bajadude

Bericht door Bajadude » za 15 dec 2018, 08:46

Omdat ik een watje ben en een dak boven mijn hoofd wil en warm wil zitten................................

Plaats reactie