Nieuwe baja
Soms krijg je op de gekste momenten de meest leuke dingen aangeboden.
En daarom staat er nu hier thuis een kever uit 1976 die ik van de week op mijn naam ga zetten.
Kever is voorzien van een heel goede snelle 1600 motor met lange bak en een vooras met schijfremmen.
Dikke audio er in.. (voor als je er van hou)
en APK tot half Maart
Deze kever gaat gebruikt worden voor mijn volgende project.. en dat gaat dit keer en Baja worden..
Baja set is al in mijn bezit!
Net als de door mij gewenste banden/velgen enz,..
Dus nu eerst de Rail van Paul afbouwen dan de kever een nieuwe APK geven (kan ik hem op straat stallen) en daarna rustig aan gaan om/opbouwen
En daarom staat er nu hier thuis een kever uit 1976 die ik van de week op mijn naam ga zetten.
Kever is voorzien van een heel goede snelle 1600 motor met lange bak en een vooras met schijfremmen.
Dikke audio er in.. (voor als je er van hou)
en APK tot half Maart
Deze kever gaat gebruikt worden voor mijn volgende project.. en dat gaat dit keer en Baja worden..
Baja set is al in mijn bezit!
Net als de door mij gewenste banden/velgen enz,..
Dus nu eerst de Rail van Paul afbouwen dan de kever een nieuwe APK geven (kan ik hem op straat stallen) en daarna rustig aan gaan om/opbouwen
Re: Nieuwe baja
Wat foto's van het project
Aan oa dit gat zit de de rest van de kever.
En omdat dit project, buiten de tijd dat ik er aan het werk ben, op straat gestald moet worden moet er dus eerst een nieuwe APK op komen dus maar begonnen om die gaten tijdelijk dicht te maken.
Het echt goed doen komt zodra de Baja verder vorm krijgt.
Dit is de rest van dat gat
omdat alles toch nog een keer echt goed aan gepakt gaat worden en hij nu alleen maar door de apk hoeft te komen gewoon even een paar plaatjes over de gaten gelast..
En ja zo hoort het niet maar is maar voor tijdelijk. En ja de lassen zijn k.. maar had alleen nog maar 0.8 lasdraad liggen en dat stookt er anders gelijk door heen.
Bedoeling is om de onderste 15 tot 20 cm van de body compleet te vervagen door zelf gemaakte kokers/kachelkanalen.
En de bodemplaten wil ik vervangen door 2mm dikke vlakke platen.
Voor komt een Kubel-as en achter IRS.
En zelfbouw motorkooi en voor bumper en vermoedelijk ook nog complete rolkooi
Leuke brede hoge banden achter en voor wielen in verhouding tot achter..
Tot zo ver de plannen nu weer verder met APK klaar maken.
Aan oa dit gat zit de de rest van de kever.
En omdat dit project, buiten de tijd dat ik er aan het werk ben, op straat gestald moet worden moet er dus eerst een nieuwe APK op komen dus maar begonnen om die gaten tijdelijk dicht te maken.
Het echt goed doen komt zodra de Baja verder vorm krijgt.
Dit is de rest van dat gat
omdat alles toch nog een keer echt goed aan gepakt gaat worden en hij nu alleen maar door de apk hoeft te komen gewoon even een paar plaatjes over de gaten gelast..
En ja zo hoort het niet maar is maar voor tijdelijk. En ja de lassen zijn k.. maar had alleen nog maar 0.8 lasdraad liggen en dat stookt er anders gelijk door heen.
Bedoeling is om de onderste 15 tot 20 cm van de body compleet te vervagen door zelf gemaakte kokers/kachelkanalen.
En de bodemplaten wil ik vervangen door 2mm dikke vlakke platen.
Voor komt een Kubel-as en achter IRS.
En zelfbouw motorkooi en voor bumper en vermoedelijk ook nog complete rolkooi
Leuke brede hoge banden achter en voor wielen in verhouding tot achter..
Tot zo ver de plannen nu weer verder met APK klaar maken.
Re: Nieuwe baja
Vanavond de Kever naar de APK garage gebracht. Wordt morgen gekeurd.
Ben benieuwd wat er nog meer aan mankeert. 8) Verwacht zelf alleen nog iets met en remverschil maar verder eigenlijk niet zo veel.. Hoewel ik niet verbaast zou zijn als er wel nog meer dingen naar voren komen..
Daarna verder gegaan met het kaal schuren van de Baja Kit. hier zitten op sommige plaatsen meer dan 10 lagen lak waarvan twee geen auto/spuitlak maar gewoon Gammel/Praknix verf
Vooral deze verf is helaas lastig weg te schuren..
Zondag de hele middag op een voorscherm geschuurd zodat deze bijna helemaal kaal en weer redelijk glad was.
Vanavond begonnen met het deel dat boven de motor komt.
En na ruim 1.5 uur schuren half kaal.
En van de voorschermen de lamppotten uit het polyester gehaald. Deze waren er voor mijn idee niet goed is en zijn overbodig... Dus er uit er mee.
Ben voorlopig dus nog wel even aan het schuren
En nog een foto van het scherm dat ik al kaal had en in een beschermlak gespoten heb.
Het gat van het knipperlicht gaat nog dicht gemaakt worden.
Ben benieuwd wat er nog meer aan mankeert. 8) Verwacht zelf alleen nog iets met en remverschil maar verder eigenlijk niet zo veel.. Hoewel ik niet verbaast zou zijn als er wel nog meer dingen naar voren komen..
Daarna verder gegaan met het kaal schuren van de Baja Kit. hier zitten op sommige plaatsen meer dan 10 lagen lak waarvan twee geen auto/spuitlak maar gewoon Gammel/Praknix verf
Vooral deze verf is helaas lastig weg te schuren..
Zondag de hele middag op een voorscherm geschuurd zodat deze bijna helemaal kaal en weer redelijk glad was.
Vanavond begonnen met het deel dat boven de motor komt.
En na ruim 1.5 uur schuren half kaal.
En van de voorschermen de lamppotten uit het polyester gehaald. Deze waren er voor mijn idee niet goed is en zijn overbodig... Dus er uit er mee.
Ben voorlopig dus nog wel even aan het schuren
En nog een foto van het scherm dat ik al kaal had en in een beschermlak gespoten heb.
Het gat van het knipperlicht gaat nog dicht gemaakt worden.
Re: Nieuwe baja
APK is overigens Afkeur
gaatje in een fuseehoesje
een lekje in de uitlaat
een niet gezien gat bij de bevestiging van de vooras
en de voorraam ontwaseming werkt niet goed... (geheel vergeten dat die bij een 76er moet werken )
ook de achterbank leuning zat niet meer vast en viel om...
Eind van de week nog eens proberen
gaatje in een fuseehoesje
een lekje in de uitlaat
een niet gezien gat bij de bevestiging van de vooras
en de voorraam ontwaseming werkt niet goed... (geheel vergeten dat die bij een 76er moet werken )
ook de achterbank leuning zat niet meer vast en viel om...
Eind van de week nog eens proberen
Re: Nieuwe baja
en de kever heeft weer voor twee jaar apk!!
Re: Nieuwe baja
Ja maar eerst rustig aan tussen door wat aan beginnen. Heb geen haast APK is Twee jaar geldig.....
Maar eerst de Rail van Paul afmaken..
Wel al wat dingen even gepast om te kijken wat er allemaal aangepast moet gaan worden..
En dat er veel moet worden aangepast is me wel al duidelijk
Maar eerst de Rail van Paul afmaken..
Wel al wat dingen even gepast om te kijken wat er allemaal aangepast moet gaan worden..
En dat er veel moet worden aangepast is me wel al duidelijk
Re: Nieuwe baja
Vandaag eindelijk weer eens wat tijd gehad om verder aan dit project te gaan.
En omdat deze kever een beetje erg laag ligt gaat hij dus om te beginnen weer wat extra de hoogte in..
Daarom vandaag de as er onder uit gehaald en een andere er tijdelijk ondergezet.
Zo blijft hij toch verplaatsbaar
maar in je eentje een ander as er onder hangen valt niet mee kwam ik achter.. bande bak zit in de weg en onder de carpoort heb ik geen kraanbaan.
Alleen met een krik ging niet lukken viel hij steeds vanaf als hij bijna op hoogte stond.
Daarom 2 draadeinden M10 in de bovenste bevestegings bussen gedraai.
Heb hier twee draadeinden van 1meter voor gebruikt.. maar dit ging maar net. 50cm per kant is meer dan genoeg.
Door deze draadeinden kan de as niet meer van de krik vallen en gaat het ineens heel makkelijk .
Tevens kan je dan de as op hoogte houden door de moeren op de deze draadeinden hand vast te draaien.
Iets op krikken.... moeren met de hand vast draaien... verder krikken enz enz valt hij van de krik dan blijft de as op de moeren hangen..
En in eens zit de andere as er binnen tien minuten in 1 keer onder
Enigste "nadeel" is dat de draadeinden langs de lak in de bovenste bevestigings punten schuren en de lak er dus af komt.
Maar daar is mbv een extra kunstof bus of zo wel iets op de verzinnen..
Voor mij maakt het nu niets uit omdat ik pas na aanpassingen van de assen aan het opknappen/aanpassen van de carrosserie ga beginnen.
En omdat deze kever een beetje erg laag ligt gaat hij dus om te beginnen weer wat extra de hoogte in..
Daarom vandaag de as er onder uit gehaald en een andere er tijdelijk ondergezet.
Zo blijft hij toch verplaatsbaar
maar in je eentje een ander as er onder hangen valt niet mee kwam ik achter.. bande bak zit in de weg en onder de carpoort heb ik geen kraanbaan.
Alleen met een krik ging niet lukken viel hij steeds vanaf als hij bijna op hoogte stond.
Daarom 2 draadeinden M10 in de bovenste bevestegings bussen gedraai.
Heb hier twee draadeinden van 1meter voor gebruikt.. maar dit ging maar net. 50cm per kant is meer dan genoeg.
Door deze draadeinden kan de as niet meer van de krik vallen en gaat het ineens heel makkelijk .
Tevens kan je dan de as op hoogte houden door de moeren op de deze draadeinden hand vast te draaien.
Iets op krikken.... moeren met de hand vast draaien... verder krikken enz enz valt hij van de krik dan blijft de as op de moeren hangen..
En in eens zit de andere as er binnen tien minuten in 1 keer onder
Enigste "nadeel" is dat de draadeinden langs de lak in de bovenste bevestigings punten schuren en de lak er dus af komt.
Maar daar is mbv een extra kunstof bus of zo wel iets op de verzinnen..
Voor mij maakt het nu niets uit omdat ik pas na aanpassingen van de assen aan het opknappen/aanpassen van de carrosserie ga beginnen.
Re: Nieuwe baja
Vandaag de nieuwe aangepaste vooras voor proef geplaatst.
Is een aangepaste kever-as met 181 draagarmen en spindels.
Ben redelijk tevrede met de hoogte.. twijfel of hij nog iets hoger gezet zal worden..........
Op de achtergrond liggen de standaard keverspindels met schijfremmen. Deze liggen daar omdat na passen en opmeten de standaard as weer terug geplaatst gaat worden zodat de kever verplaatsbaar blijft
Is een aangepaste kever-as met 181 draagarmen en spindels.
Ben redelijk tevrede met de hoogte.. twijfel of hij nog iets hoger gezet zal worden..........
Op de achtergrond liggen de standaard keverspindels met schijfremmen. Deze liggen daar omdat na passen en opmeten de standaard as weer terug geplaatst gaat worden zodat de kever verplaatsbaar blijft