Rail project Artos

Volg hier de bouwprojecten
PaulV

Re: Rail project Artos

Bericht door PaulV » wo 15 apr 2020, 14:19

waterpomp ligt klaar, wel een andere als er op zit, deze mist de kachelaansluiting dus kan ik gelijk een hoop leidingwerk weghalen.
mis ik wel de chocke en de carburateur verwarming maar dat lijkt me geen probleem.
Inmiddels ook al een paar keer een lekker tochtje kunnen maken, temperatuur is goed onder controle dus dat kan afgevinkt worden.
Maar natuurlijk komt dan het volgende om de hoek kijken: zodra de motor goed op temperatuur komt gaat het oliedruklampje branden op lage toeren. Nieuwe filter en olie verlichten een beetje, maar het is dus gewoon niet goed. Ik ga er van de week eens oliewondermiddel in knikkeren en als dat niet helpt een keer dikkere olie. Eerst maar eens APK op het ding

PaulV

Bericht door PaulV » ma 20 apr 2020, 12:15

paar liter 20w50 en een potje vloeibare motorrevisie en voorlopig lijkt de druk nu in orde te zijn. Toch maar de verkoopkanalen een beetje in de gaten houden voor een reserve blokje

PaulV

Bericht door PaulV » ma 27 jul 2020, 12:47

olie druk is nog steeds slecht, dit en andere kleinere dingetjes heeft me toch doen besluiten om er een ander blok achter te hangen.
aangezien ik nog steeds voor een 8klepper carburateurmotor zonder al te veel poespas ga eerst eens uitgezocht welke blokken er allemaal geschikt zijn. Injectieblokken worden er regelmatig genoeg aangeboden en daarom nu gekozen voor een golf 1600 PN code blok. Nog even kijken of ik de mono point injectie er af haal en mijn huidige carb er op zet.
Vanavond eerst het blok maar eens ophalen.

Plaats reactie