Rail project Artos

Volg hier de bouwprojecten
PaulV

Re: Rail project Artos

Bericht door PaulV » do 23 mei 2019, 21:00

en 1 deel van die info is de vraag wel of geen naaldlager in het vliegwiel plaatsen?
Ik heb een pasplaat waarbij de startmotor van het Golf JB blok gebruikt wordt. Er zat een vliegwiel en drukgroep bij maar geen koppelingsplaat. Maar laat nou de plaat van het golfmotortje er precies in passen en ook nog over de prise as van de versnellingsbak van een kever passen. Maar in dat vliegwiel zit dus geen naaldlager. Google kan me sowieso niet veel vertellen over VW waterkokers in kevers bouwen.....

PaulV

Bericht door PaulV » di 01 okt 2019, 22:29

en langzaam aan is de puzzel compleet geworden. Toch maar een naaldlager geplaatst. Schijnt belangrijk te zijn ivm mogelijk slingeren van de prise as.
Een Ducati demper ligt klaar om langs het blok als uitlaat te gaan dienen en aan de andere kant van het blok zal een radiateur(tje) komen van een Yamaha R6. Tijd zal het leren of dat die het blok koel genoeg kan krijgen.
De 1300 is inmiddels uitgebouwd, pasplaat ligt bij Bart die er nog ff een tekening van wil maken. Ik heb al een klein stukje van de versnellingsbak geslepen ivm de golf startmotor. Omdat deze pasplaat de motor niet helemaal afdicht gaat daar nog een dunne plaat tussen komen. Die moet nog gefabriekt worden even als een afdichtplaatje waar de keverstartmotor normaal gesproken zit.

20190929_161155.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

bas

Bericht door bas » zo 06 okt 2019, 09:34

Er rijden nog altijd wat buggies rond met golf blokken, en onze (ex) technische man Arnold heeft er ook jaren mee rond gereden. Dus er zal best nog wel wat kennis binnen de club zijn. Helaas is ons forum niet meer zo actief. Succes met de inbouw.
m'n kop spiegelt in het glas,
van m'n racing car.....cas.

PaulV

Bericht door PaulV » wo 09 okt 2019, 15:25

ach Bas, het golfblok komt er toch wel achter. goedschiks of kwaadschiks :denk:

inmiddels loopt dit project rustig maar gestaag door, heb er geen haast mee.
Maar ben wel heel benieuwd of het blok netjes loopt, de koeling afdoende kan werken en hoe het gekke ding zal rijden met dit blok

PaulV

Bericht door PaulV » ma 14 okt 2019, 12:06

pfff koste wat bloed zweet en tranen maar hij hangt erachter. Alleen werkt de koppeling nog niet :denk:

ruben

Bericht door ruben » wo 16 okt 2019, 23:35

beste paul v,

gaat een succes worden, ongetwijfeld.
echter denk ik persoonlijk dat je met de radiateur op die plek niet voldoende koeling gaat halen.
dus investeer in een grote ventilator en kijk goed naar de temperatuur de eerste weken.
één troost, als je de radiateur naar Vooren zet heb je veel meer koeling aangezien er dan veel meer lucht door de radiator gedrukt word door de rijwind.
de enige plek waar je die noemenswaardig gaat kunnen benutten is direct vooraan, helaas.

ik heb ooit een brievenbus constructie aan de rolbeugel gehad om voor nood een wbx te kunnen gebruiken en die begon pas echt te koelen boven de 120 km/h.
aerodynamica is zonder computerprogramma's eigenlijk compleet onvoorspelbaar.
als dát de oplossing is, wil ik mijn probleem graag terug....

PaulV

Bericht door PaulV » do 17 okt 2019, 15:51

dank je voor je terugkoppeling. Ik heb ook een beetje mijn twijfels over deze radiateur, maar ik ga het gewoon zo proberen. Ding heb ik nu toch een grotere radiateur kan altijd nog en eventueel naar voren zetten ook, hoewel ik dat laatste eigenlijk liever niet doe.
Voor dit weekend staat het koppelen van de 2 gaskabels in de planning en blok aansluiten om even proef te draaien
14okt2019 achteraanzicht met trekhaak.jpeg

Plaats reactie