FORUM.

Alles met betrekking tot het Forum en de Club
Patrick
Beheerder
Re: FORUM.

Bericht door Patrick » do 25 sep 2014, 21:09

Bedankt voor jouw bijdrage, Jeroen.

Er werd niet alleen een vraag gesteld, er werd ook meteen een reden voor gegeven. En naar mijn menig heeft dat niets met de stilte op het forum te maken.
Het is ook niet de eerste keer dat het op deze manier ter sprake komt.
Je weet vast wel dat er in het verleden één forum (site) was voor Nederland. Later zijn er een paar regio-sites ontstaan (ik ben daar zelf ook schuldig aan geweest) met een forum. Om de buggyrijders in die regio's aan te sporen om deel te nemen aan de evenementen van de ABC. Door omstandigheden is er bij één site het idee ontstaan om er een club van te maken.
Iedereen is daar vrij in. En waarom niet? Waarom zou Nederland daar te klein voor zijn?
En ik denk dat het ook niet nodig is om steeds gebeurtenissen, die ooit in het verleden plaatsgevonden hebben, aan te halen.

Maar nu de activiteit op het forum. Dat is echt niet iets van deze tijd.
Toen het forum nog een vraagbaak was, waren het ook altijd dezelfde personen die daar actief waren. En later toen het forum zijn intrede deed waren dat nog steeds deze personen, maar zeker niet het over grote deel van de club. Door de jaren heen ben ik ervan overtuigd geraakt dat de meeste clubleden weinig tot niets hebben met computers en het internet.
Daar zit ook de beleving van deze hobby, iedereen houdt van zijn buggy en het rijden daarmee. Maar voor sommige gaat deze hobby op het internet verder en voor andere niet.
Dus of er dan veel meer activiteit zal zijn als het allemaal weer samengevoegd wordt, betwijfel ik.
In het verleden hing de activiteit op het forum ook af van de tijd van het jaar.
Zoals ik al eerder aangaf zijn we nu ook nog eens ingehaald door media die heel snel en makkelijk bereikbaar is. Zeker met die smartphones en mobiel internet.

Dus wat nu? Ik denk volhouden en afwachten.
Buggyrijden is een manier van leven, dus leef je uit!

Leo Hoeben
Contacteer:

Bericht door Leo Hoeben » do 25 sep 2014, 22:46

Nou snap ik dat ik iets ga zeggen wat misschien niet goed valt .
Maar ik zou zeggen proberen samen te werken.
De tijden veranderen en de communicatie en mensen ook.
Moet kunnen in deze tijd en voor veel bedrijven is het de oplossing geweest en bestaan daarom nog steeds
Heb het zelf ook gedaan met een collega uit het dorp.
Hij is goed in verkoop en ik in de werkplaats.
Dus ik mijn handel eruit gedaan en hij de zijne bij mij in het pand
Mekaar het licht in de ogen gunnen en het werkt gewoon.

Mvrgr Leo Hoeben

scrapheap

Bericht door scrapheap » za 27 sep 2014, 22:18

siert schreef:RobertJan,
begreep dat er nieuw personeel gezocht wordt voor het Buggyvrienden forum, misschien is dit inderdaad het moment om de handen in een te slaan.
Verder blijf ik erbij dat het zonde is om dit forum zo laten versloffen.
Ook begrijp ik niet dat sommige mensen wel op fuckboek posten maar niet hier!
Siert.
Dit is niet de reden van mijn bericht :!:
Ik zeg al langer dat er eens gekeken zou moeten worden of de diverse buggy site´s niet met elkaar gekoppeld kunnen worden!
Niet dat alle site´s tot 1 site moeten worden gemaakt... Maar de site´s op en of andere manier aan elkaar koppelen.. :!:

Waarom op zowel de ABC site en bij bv Buggyvrienden het zelfde topic starten??
en daarna op beide forums op de zelfde vragen/opmerkingen de zelfde reactie plaatsen :denk: Beter overbodig lijkt mij!!

Koppel de diverse sites op een of andere manier, eventueel met behoud van eigen identiteit, aan elkaar..

Zal vermoedelijk wel altijd een "droom/idee" blijven.. maar blijf hier wel een voorstander van..

En ja Patrick we hebben het hier al vaker over gehad.. En ja ik heb respect voor de vrijwilligers hier die de ABC draaiend houden :oke:
Maar helaas heb ik zelf te veel dingen om me heen(buiten het buggy gebeuren) en daardoor te weinig tijd om bv het regio gebeuren op me te nemen..
Ik weet dat daar veel tijd in zit en die heb ik zelfs voor me zelf te weinig :cry:
Laatst gewijzigd door scrapheap op za 27 sep 2014, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

siert

Bericht door siert » za 27 sep 2014, 22:31

Robert Jan, toch is het wel jammer dat iemand die leuke projecten bouwt zoals jij, op het BV forum 2061 keer post en hier 167 keer.
Jouw projecten zouden dit forum ook interessanter maken!'
Begrijp me goed, onze voorzitter heb ik hier ook op aangesproken, wel op Fuckbook en niet op het ABC forum posten begrijp ik niet. Dus je bent in goed gezelschap...
Siert.
Een dag niet gezucht is een dag niet geleefd.

scrapheap

Bericht door scrapheap » za 27 sep 2014, 23:45

Dat ik mijn project op buggyvrienden gepost hebt heeft niets met een voorkeur te maken :!:
Maar alles met het feit dat buggyvrienden al 8 jaar stabiel in de lucht is :!:

Heb in het verleden diverse topics op zowel Schonbuggy als de ABC geopend.. alleen helaas is schonbuggy niet meer en de ABC heeft er diverse malen uit gelegen.
Heb je een topic op de ABC is het in eens weg :muur:
opnieuw opstarten met wat je nog hebt.. paar maanden later weer weg en dat een keer of drie of vier..

Dan maar bij buggyvrienden.. Daar blijft het tot nu toe wel gewoon staan en leesbaar :!:
En als ik dan op deze site een link/verwijzing naar mijn project daar plaats kunnen liefhebbers het ook volgen vind ik..

En zo zouden de diverse buggy forums ook kunnen werken vind ik..
bv in onderwerp Werkplaats bij de ABC een link naar werkplaats van buggyvrienden zonder opnieuwe in te moeten loggen en omgekeerd enz enz

Ander puntje.. Bij keversite/buggyvrienden/BuggyBoysBelgie/kitcarclubnederland/2CVkitcarforum/modelbouwforum enz enz krijg ik een melding als er in/op een topic daar gereageerd is.
Hier om een of ander reden niet..

Dus forum wordt "snel" over het hoofd gezien/vergeten zeker als het een al wat ouder topic is dat ineens door iemand gevonden is.

En ja ook ik vind het jammer dat dit forum zo stil is.

In nogmaals als ik meer tijd had zou ik me wellicht wel meer in zetten voor deze club..
Maar bv sinds het Brabant weekeind staat mijn nieuwe project ( 1zitter) stil in de garage met de te verwachte kinderziektes.. en heb er sinds dien niets meer aan kunnen doen ivm te veel andere dingen.
Onze Baja staat al 8 maanden op een nieuwe koppeling te wachten.. ligt nu wel al een kompleet set voor klaar :!:
En de Blauwe Rail zou ook minstens een nieuwe koppelingsplaat mogen hebben..

En dan heb ik het nog niet over de dingen die hier thuis nog gedaan moeten worden :denk:
Maar daar ging het niet over.
Afbeelding

bas

Bericht door bas » do 27 nov 2014, 17:38

mijn vriend robbert schreef:
Ander puntje.. Bij keversite/buggyvrienden/BuggyBoysBelgie/kitcarclubnederland/2CVkitcarforum/modelbouwforum enz enz krijg ik een melding als er in/op een topic daar gereageerd is. Hier om een of ander reden niet.
volgens mij kan je dat gewoon ergens instellen maar omdat patrick zich zorgen maakt om onze privacy is dat niet standaard.
blijf knutselen {en posten) allemaal grtn bas
m'n kop spiegelt in het glas,
van m'n racing car.....cas.

Patrick
Beheerder

Bericht door Patrick » do 27 nov 2014, 20:36

Bedankt voor de waarschuwing, Bas.
Ik ga ermee aan de slag.

Edit: hmmm... gaat wat langer duren, ik zie het niet zo snel. :ugeek:

John

Bericht door John » do 27 nov 2014, 21:04

dat klopt
het vinkje voor de melding hier staat standaard uit
Ik vind het prettig
bij buggyvrienden moet je het uitvinken als je geen melding wilt

we kijken toch allemaal dagelijks op het forum en zie of er gereageerd is.
Ik zou zeggen zo laten
de mailbox is toch al vol genoeg met meldingen

groeten John
Ruska B1 Groen Off-Road met R25

Patrick
Beheerder

Bericht door Patrick » do 27 nov 2014, 21:09

Dat kan zijn, John.
Maar er zijn ook mensen die daar toch anders over denken.

En vertel even duidelijk wat er "uit" staat, dan kan ik directer kijken.
Want "abonneren" op forums en onderwerpen staat aan.

John

Bericht door John » do 27 nov 2014, 21:11

uit Schakel BBCode uit
uit Smilies uitschakelen
uit URL’s niet automatisch omzetten
aan Voeg mijn onderschrift toe (te wijzigen via het gebruikerspaneel)
uit Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties

volgens mij gaat het over de laatste
laat maar eens stemmen
Ruska B1 Groen Off-Road met R25

Plaats reactie