Ikw Wanroij

De evenementen die interessant zijn maar niet altijd buggy gerelateerd.
Manx
Beheerder
Contacteer:

Re: Ikw Wanroij (foto's deel 4)

Bericht door Manx » vr 30 jun 2017, 19:36

Afbeelding
Foto's van de buggy baan/bak heb ik al eerder laten zien in deel 1 met de gele 181 van Ton in de hoofdrol. Er waren ook buggy's die zonder noemenswaardige problemen het parcours aflegde; zoals deze Schollens in camo...

Afbeelding
Ik reed dus mee met Jean Paul. De 183, een VW Iltus die door JP omgedoopt is tot ''Sand Limo", voelde zich in z'n element daar op die baan. Je kunt zien dat we 'heuvel op' rijden. We stonden zowat verticaal, alleen de indicatie gaat niet verder dan 5%... :-D

Afbeelding
En vanuit de bijrijders positie een prima uitzicht, met neergeklapte voorruit, op de voorligger; een T2? Wat doet tie hier?

Afbeelding
Het blijft een bijzondere verschijning: een T2 op 'hoge poten'. Je hoeft alleen niet lang te kijken om te zien dat "hier is meer aan de hand". De T2 carrosserie staat op een onderstel van een Nissan Patrol en de bestuurder zit, vanuit T2 positie, op de achterbank (zeg maar achter het woord 'politie') en ziet feitelijk niets wat direct voor hem staat of rijdt...
Laatst gewijzigd door Manx op vr 30 jun 2017, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- A buggy produces more smiles per mile than any other car - Bruce Meyers

Manx
Beheerder
Contacteer:

Re: Ikw Wanroij (foto's deel 5)

Bericht door Manx » vr 30 jun 2017, 19:58

Afbeelding
Over bussen gesproken; neem deze T-één dan. Tuurlijk, op het IKW zie je genoeg bijzondere spijlbussen, alleen deze vond ik heel bijzonder. Vooral om de teksten die erop staan...

Afbeelding
En een waarschuwing; hoe kom je erop. Je zou bijna denken dat de eigenaar er iets mee van doen heeft (gehad)... ;)

Afbeelding
Enfin, het brengt mij bij de "Show 'n Shine" op zondag; met kevers natuurlijk. Heel veel kevers...

Afbeelding
Keverneuzen en...

Afbeelding
Keverkontjes...

Afbeelding
Kever-met-skies...

Afbeelding
En kevers die lijken op een pasgeboren giraf, dat moeite heeft met opstaan. JP vond het, geloof ik en zo te zien, wel interessant dat (extreem) negatieve camber... :shock: Ik hoop niet dat hij z'n Iltus gaat mishandelen... :roll:

Manx
Beheerder
Contacteer:

Re: Ikw Wanroij (foto's deel 6)

Bericht door Manx » za 01 jul 2017, 01:16

Afbeelding
Yes gentlemen: "It's Show 'n Shine time". Poetsen & glimmen; niet echt een ABC-dingetje. Maar toch, het hoort erbij, zeker op een groot, en zichzelf respecterend, VW evenement als het I(nternationaal) K(ever) W(eekend); het IKW dus. Het gaat om Kevers, toch?

Afbeelding
Mis! De organisatie omarmd al het luchtgekoelde VW spul; zeggen ze. Vandaar al die busjes, om maar wat te noemen. Hulde! Alleen bij dit (programma) onderdeel wordt de plank volledig misgeslagen; vind ik.

Afbeelding
"Hè?, waar zeurt die gast dan over?", zou je kunnen denken. Nou, om het feit dat alles wat "niet-kever is" gewoon bij dit programma onderdeel op één hoop wordt gegooid. Oké, detail, er wordt onderscheid gemaakt in productieperiodes; duh... Maar hoe kan je in hemelsnaam een buggy met een Mania Spyder kit car (zie de eerste twee foto's) met elkaar vergelijken? Laat staan een buggy met een 181 of een VW type 4 of een originele Porsche 356 met niet originele wielen (en dat die 356 om die reden bij "de rest" wordt ingedeeld)? Dit zijn toch echt LVWCN praktijken die niet in het DNA van de KCN thuishoren; vind ik althans...

Walter Smits: doe hier wat aan!

Afbeelding
Je hebt verstand van buggy's, of je hebt het niet. Een buggy is geen kit car of andersom. Goed, ik stond dus "verkeerd geparkeerd", want dacht ik nu werkelijk kans te maken op een prijs? Tuurlijk niet! Een prachtige 'gouden' Ruska Super met een Subaru aan boord (laat de organisatie het maar niet horen) stond naast mij. Wat een prachtig stukje vakmanschap is dat zeg. Wow, respect!

Afbeelding
Of deze twee fraaie buggy's? Een knal oranje Ruska B1 en een spetterend blauw metalflake Sidewinder buggy (die uitlaat moet je maar even wegdenken en dat kenteken klopt ook niet).

Afbeelding
De hiervoor genoemde buggy's nog een keer vanuit een ander perspectief. En heeeej, wat staat daar op het eind met die kont omhoog? Die gele buggy bedoel ik; een Maplex! En die ken ik... Tenminste, voordat die geel was tenminste, toen was ie groen!

Afbeelding
Ja, om deze, nu gele, Maplex te (her)kennen, moet je een laag ABC-lidmaatschapsnummer hebben; eentje van minstens 25 jaar geleden of zo. En wie is er nou nog zolang ABC-lid? Enfin, dit was, tot voor kort, de buggy van Johnny Verhagen; sinds dit jaar is ie van Jacques Muilwijk die 'm in oude glorie heeft hersteld en 'm een nieuw fris kleurtje en een leuke motor heeft gegeven. Fraai stukje werk Jacques; top!

Manx
Beheerder
Contacteer:

Re: Ikw Wanroij (foto's deel 7)

Bericht door Manx » za 01 jul 2017, 10:18

Oké, genoeg over de "Show 'n Shine" competitie, want er was genoeg te zien. Het IKW terrein is groot, heel groot, ik zal vast wel wat gemist hebben...

Afbeelding
Maar gelukkig kwam ik Paco Leijdsman tegen. Vorig jaar deed Paco met zijn Bruvo buggy nog mee aan de 'Buggy Publiekspresentatie' en nu stond hij op de 'luchtgekoelde volkswagen parkeerplaats'. Ik was al door Patrick getipt om naar de update van Paco's Bruvo te kijken; de wielen. Wat een apart en cool setje velgen zijn dat! Alleen niemand weet precies hoe ze heten en waar ze vandaan komen. Weet jij het?

Afbeelding
Nog een fraaie en opvallende buggy: een Deserter (uit Duitsland). Bas had 'm ook al geschoten. Een lekker 70ties thema met dat goud metalflake, disco dansers op de zijkant, wat flower-power en een dikke geluidsbox met bijpassende muziek. Ik werd er in ieder geval blij van, top!

Afbeelding
En ja, die zie je bijna nooit; een Eagle RV, of, zoals je wilt, een Willy's Jeep Replica. Een zeer fraai exemplaar, mooi afgewerkt, helemaal heel, alleen...

Afbeelding
...wat is dat toch om traanplaat als dashboard gebruiken? Zodat je voeten niet wegglijden als je ze er tegenaan zet?

Afbeelding
Bij een rondje over de 'algemene camping' (door de organisatie ook wel de 'party camping' genoemd) kwam ik de Sandman van Ron Wevers tegen. De aanpassingen, waaronder de extra verhoging op de neus, zijn door hem zelf uitgevoerd. Het geeft een "don't f*** with me" uitstraling; ik hou daar wel van.

Afbeelding
Oké, zondagmiddag 17:00 uur, tijd om in te pakken en te vertrekken. Ook in deze editie van het IKW was er weer veel te zien. Ga zelf maar eens kijken als je nog nooit bent geweest. En... het kamperen is mij goed bevallen; volgend jaar weer, met of zonder brandweerbus als camper.

Later! Grtz. Henny aka Manx.

Patrick
Beheerder

Re: Ikw Wanroij

Bericht door Patrick » za 01 jul 2017, 20:54

Goeie repo met mooie plaatjes, Henny!
Met plezier gelezen... :dub:

En ik heb een super relaxed weekend gehad... bedankt voor de gezelligheid.
Volgend jaar weer, inderdaad. :lol:
Buggyrijden is een manier van leven, dus leef je uit!

J3NS

Bericht door J3NS » za 01 jul 2017, 21:53

Mooie Foto's Manx!!
lijkt me een leuk evenement, denk dat ik volgend jaar ook kom met de buggy
CAO and head of research and development van Tobben & CO :dub:

jos
Beheerder

Bericht door jos » za 01 jul 2017, 22:23

Manx schreef: Ja, om deze, nu gele, Maplex te (her)kennen, moet je een laag ABC-lidmaatschapsnummer hebben; eentje van minstens 25 jaar geleden of zo. En wie is er nou nog zolang ABC-lid?
ikke dus, september 25 jaar lid van de club :swing:

wederom mooie foto`s Henny, top :dub:
Afbeelding

Manx
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Manx » zo 02 jul 2017, 10:18

Patrick schreef:Goeie repo met mooie plaatjes, Henny!
Met plezier gelezen... :dub:

En ik heb een super relaxed weekend gehad... bedankt voor de gezelligheid.
Volgend jaar weer, inderdaad. :lol:
Thx. Patrick, en ik vond het ook super gezellig bij jullie. Zeker volgend jaar weer en dan hopelijk met een ABC-clubstand. Overigens vind ik het dan geen probleem, nee zelfs leuk om daar te staan, zowel met de buggy als mijzelf achter de (info) stand... :-D

Manx
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Manx » zo 02 jul 2017, 10:22

J3NS schreef:Mooie Foto's Manx!!
lijkt me een leuk evenement, denk dat ik volgend jaar ook kom met de buggy
Thx. Jens, gewoon met de iPhone gemaakt; kleine nabewerking, dat dan weer wel. En inderdaad, kom volgend jaar ook, al is het maar voor één dag en vergeet dan niet om even aan te komen bij de ABC-clubstand (of het alternatief). Je zal dan zelf ondervinden wat voor toffe gasten die ABC'ers zijn.

Manx
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Manx » zo 02 jul 2017, 10:25

jos schreef:
Manx schreef: Ja, om deze, nu gele, Maplex te (her)kennen, moet je een laag ABC-lidmaatschapsnummer hebben; eentje van minstens 25 jaar geleden of zo. En wie is er nou nog zolang ABC-lid?
ikke dus, september 25 jaar lid van de club :swing:

wederom mooie foto`s Henny, top :dub:
Thx. Jos, en ja, wat vliegt de tijd! Misschien een idee om voor trouwe leden met een trackrecord van 25 jaar lidmaatschap (en ouder) een speciale clubbadge of zo in het leven te roepen en uit te reiken. Het is maar een idee... :)

Plaats reactie