Yes gentlemen: "It's Show 'n Shine time". Poetsen & glimmen; niet echt een ABC-dingetje. Maar toch, het hoort erbij, zeker op een groot, en zichzelf respecterend, VW evenement als het I(nternationaal) K(ever) W(eekend); het IKW dus. Het gaat om Kevers, toch?

Mis! De organisatie omarmd al het luchtgekoelde VW spul; zeggen ze. Vandaar al die busjes, om maar wat te noemen. Hulde! Alleen bij dit (programma) onderdeel wordt de plank volledig misgeslagen; vind ik.

"Hè?, waar zeurt die gast dan over?", zou je kunnen denken. Nou, om het feit dat alles wat "niet-kever is" gewoon bij dit programma onderdeel op één hoop wordt gegooid. Oké, detail, er wordt onderscheid gemaakt in productieperiodes; duh... Maar hoe kan je in hemelsnaam een buggy met een Mania Spyder kit car
(zie de eerste twee foto's) met elkaar vergelijken? Laat staan een buggy met een 181 of een VW type 4 of een originele Porsche 356 met
niet originele wielen (en dat die 356 om die reden bij "de rest" wordt ingedeeld)? Dit zijn toch echt LVWCN praktijken die niet in het DNA van de KCN thuishoren; vind ik althans...
Walter Smits: doe hier wat aan!

Je hebt verstand van buggy's, of je hebt het niet. Een buggy is geen kit car of andersom. Goed, ik stond dus "verkeerd geparkeerd", want dacht ik nu werkelijk kans te maken op een prijs? Tuurlijk niet! Een prachtige 'gouden' Ruska Super met een Subaru aan boord (laat de organisatie het maar niet horen) stond naast mij. Wat een prachtig stukje vakmanschap is dat zeg. Wow, respect!

Of deze twee fraaie buggy's? Een knal oranje Ruska B1 en een spetterend blauw metalflake Sidewinder buggy (die uitlaat moet je maar even wegdenken en dat kenteken klopt ook niet).

De hiervoor genoemde buggy's nog een keer vanuit een ander perspectief. En heeeej, wat staat daar op het eind met die kont omhoog? Die gele buggy bedoel ik; een Maplex! En die ken ik... Tenminste, voordat die geel was tenminste, toen was ie groen!

Ja, om deze, nu gele, Maplex te (her)kennen, moet je een laag ABC-lidmaatschapsnummer hebben; eentje van minstens 25 jaar geleden of zo. En wie is er nou nog zolang ABC-lid? Enfin, dit
was, tot voor kort, de buggy van Johnny Verhagen; sinds dit jaar is ie van Jacques Muilwijk die 'm in oude glorie heeft hersteld en 'm een nieuw fris kleurtje en een leuke motor heeft gegeven. Fraai stukje werk Jacques; top!